PAMİR,GİZEM,UMUT



Pamir, Gizem, Umut…

Son bir ay içinde ölümlerinden haberdar olduğumuz çocuklar…

Basına yansımayan niceleri var belki de…

Üç ölümde de ihmal ve sorumsuzluk söz konusu…

Elbette, hiçbir aile çocuğunun ölümünü istemez ama yanlış davranışlar ağır sonuçlara yol açabilir.

Çocuk erişkin olana tam anlamıyla kendini bilene kadar, korunmaya ihtiyacı vardır.

Pamir anne baba uyurken evden çıkıyor, kayboluyor ve yan bahçenin havuzunda ölü olarak bulunuyor.

Gizem sokakta oynarken bir yakını tarafından vahşi bir şekilde öldürülüyor.

Öldüren kişiyi tanımlayabilecek bir söz bulamıyorum, psikopat kelimesi bile yeterli gelmiyor onu tanımlamaya…

İçindeki kin sebebiyle bir çocuğu öldürmek, vahşet ötesi bir durum…

Umut, 4 gün kendisinden haber alınamıyor ve cesedi bir kuyuda bulunuyor.

Artık çocukların adı ölümle anılmasın.

Lütfen, anne ve babalar çocuklarınızın korunmaya ihtiyacı olduğunu, onları uzun süre yalnız bırakmamanız gerektiğini ve kendilerini nasıl koruyacaklarını öğretmeyi unutmayın…

İşte çocuğunuza öğretmeniz gereken 14 güvenlik kuralı…

1- Yalnız yerler güvenli değil. Ben hep arkadaşlarımla oynarım! 
2- Tanımadığım kişilerden şeker, hediye almam! 
3- Ailemden izinsiz arabalara binmem! 
4- Yardım istersem, üniformalı birinden isterim! 
5- Kendi adımı, annemin, babamın adını bilirim. Telefon numaramızla adresimizi de bilirim! 
6- Su birikintisine, kuyu nehir veya denize yanımda yetişkin olmadan yaklaşmam ve girmem! 
7- İstemediğim şeylere hemen hayır derim! 
8- Tedirginsem, hemen oradan uzaklaşırım, kaçarım! 
9- Biri bana dokunduğunda kötü hissedersem, “Hayır, bana dokunma” derim! Bu benim en doğal hakkım.
10- Sesim alarmımdır benim. Tedirginsem, korkarsam hemen bağırırım! Çekinmem.
11- Başkalarıyla konuştuklarımı, aileme de söylerim! 
12- Bir yere gitmeden önce, aileme sorarım! 
13- Korkarsam, kendimi kötü hissedersem, hemen birine söylerim! 
14- Büyük biri benden yardım isterse, yardım etmeden ailemden önce izin alırım!
(çocuklara öğretilmesi gereken 14 güvenlik kuralı alıntıdır. Kaynak :(facebook.com/1hassasanne)

30.04.2014-Hayal ARAR

Yorumlar